Friday, October 20, 2006
Wheelie Wagon
Joskus elämä kohtelee hellällä kädellä! Sain mahdollisuuden hankkia palan suomalaista Drag Race -historiaa ja tätä tilaisuutta ei voinut jättää käyttämättä. Wheelie Wagon odottelee kuitenkin ensin aikaa parempaa eli Cudan valmistumista. Tämän jälkeen tarkoitus olisi aina silloin tällöin, vain omaksi iloksi irtautua arjesta ja tuuletella Wheelie Wagonia. Homma pidetään Low Buck -tasolla joskin pikku muutoksia auton ulkoasuun tulen tekemään.
Kerään kaikkea mahdollista historiaa autosta. Jos jollain sattuisi olemaan tallessa Kettunen Bros aikainen VHS -kopio Pirkka -tuotteiden TV -mainoksesta niin se olisi enemmän kuin JEES. Lehtiartikkeleista olisi hakusessa ruotsalaisen Colorodin juttu. V8-Magazine, Street & Race ja Gasoline -lehdet löytyvät omasta takaa.
Ohessa muuten NITROZ:sta nappaamani muistelu Wheelie Wagonin historiasta;
Nostalgi Morrisen och Lancer | Jokern | Inlägg #97558| 2006-07-06 23:27 83.250.131.248
Har pratat med han som började bygga Morrisen här i Sverige.
Han hittade den vid en tvärgata till Ågestavägen i Huddinge.
Året var 1973, den stog i ett växthus som, om jag kommer ihåg rätt, hade rasat ihop lite.
Det stog textat på sidan på den, Åmåls Plantskola, med ett tre siffrigt telefon nummer (bara en sån sak).
Han spårade upp ägaren som bodde mittemot nuvarande Globen, och gav 600:- för den.
Han byggde klart det mesta av golvet, gjöt upp plastfronten, kortade en 12-bult axel, och satte dit stegar.
Kan det va samma axel och stegar som sitter där idag, inte helt omöjligt.
Svenska Morris klubben höll på att smälla av när dom fick reda på att det skulle byggas dragracing bil av den.
Byggaren sa åt dom, jo det ska bli dragracing bil, med big block Cheva på 600 hästar, då dog dom nästan!
Sedan köpte Peter Nordströms kompis Lasse den, som han sen tog med hem till Hangö i Finland.
Där gjorde han klart den, och lackade den svart med eldsflammor.
Sedan var Peter Nordström över till Finland med sin Quicksilver Corvette och körde på den första Drag Racing tävlingen i Finland, i Räyskälä (hette nått sånt).
Då var Lasse där och körde med Morrisen på The first go i Finland med den!!
Finsk dragracing historia!!!
Wheelie Wagonin elvyttämisestä nykyiskuun vastaa Vampulan Jari Laukkanen. Faktat tässä:
Kori: Morris '46 Delivery
Runko: 42x3mm putkirunko FC-häkillä.
Moottori: Chevy SB406 cid (Argh...tämä pitää saada vaihdettua SB Mopariin...)
Vaihteisto: PG suunnanvaihtaja Brakella + 5000 rpm limppu
Perä: Chevy 12 bolt Strangen hiluilla. Ollut mukana eka kombinaatista saakka?
Luokka: Super Pro ET tms. Bracket johdannainen
Hakusessa olis ET MAG tai Halibrand vanteet yms. 1960-70 -luvun kisanostalgiakamaa jos jollain sattuu ylimääräisenä sellaista tallin nurkassa pölyyntymään.
Syysmyrsky pilasi harmittavasti auton kotiutumisen MSC:n talliin, laittelen parempi ilmoja odotellessa artikkelin tältä kesältä ruotsalaisesta Gasoline -lehdestä.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment