Joo-o, nyt se päivä koitti...Olen koittanut lykkiä tuota ovien kasausta koska niiden sisään tuleen ihan helvetillinen määrä romua joista kukaan ei ota selvää. Aloittelin hommat latomalla kaikki lukko/kahvamekanismeihin kuuluvat osat näkösälle. Sekalainen osaläjä sisälsi paskaisia tankoja, ruosteisia muttereita ja purkuvaiheessa rikkoutuneita muoviholkkeja. Ei siis mitään ihan himohommaa tiedossa.
Onneksi Salmen Jarpalla on ultraäänipesukone joten jätin herkät hilut hoitoon hänen luokseen. Loput minigrippeihin (olen käyttänyt niitä tässä projektissa jotain 6.786 kpl) ja kerholle puhalluskaapin kimppuun. Illan puhkumisen jälkeen alkoi näyttää jo paljon paremmalta. Osissa on paljon kaiken moisia valuhiluja ja silumiinikikkareita joten sinkkaamisen sijaan meinasin pelkästään lakata osat.
Jatkuu loppuviikosta. Kaivelinkin jo kätköistä esiin uudet ulkokahvat, muoviholkkisarjan ja täytyy kai noiden vanhojen suojarättien tilallekin keksiä jotain. Jos ei muuta niin virkkaan niiden päälle American Hot Rodia katsellessa uudet kangassukat.
26.02.2008 Wagonin pippalot vei viikonlopun mehut eli jatkui vasta nyt. Jarppa "ultrasi" osat ja hipelöin itse loput vähän siistimmiksi. En kylläkään jaksanut ruveta virkkaamaan uusia sukkia tankojen päälle vaan oikaisin vähän ja kutistelin niiden päälle kutistesukat. Ulkokahvat on uudet, samoin ovitolppiin tulevat vastakappaleet ja kaikkiin tankoihin tuli myös hommattua aikoinaan muovipuslasarja. Kuvassa kuskin oven kamat asennusvalmiina.
Hilut paikoilleen ja sitten elämäni kalleimman tarran liimaus oveen. Laitoin Maamme -laulun soimaan, vedin käden lippaan ennen ja jälkeen liimauksen sekä tirautin muutaman kyyneleen kaikkien numbersmatchmobilistimiesten kunniaksi. (Noita ukkoja saatiin muuten Wagonin Partyissa yks lisää kun Oulun MoparMafia eli Esko, Joni ja Matti käännytti Race-Tompan elämässään aivan uusille urille. Hyvä Tomppa, alahan vuolemaan perunoista tehtaan OK -leimoja.)
Niin, noista minigrippipusseista sen verran että olis kannattanu käyttää 6787 pussia eli yks enemmän kuin nyt. Mulla on apumiehen oven lukon ja ovimekanismin välinen pikkutanko mennyt hukkaan. Jos siis omistat sellaisen ylimääräisen niin myy se mulle!
PS. Hox E-koppa ukot. Nuo uudet kahvat on Mopar Authentic Restoration sarjaa josta löytyy omat kahvat Cudaan ja Challeen. Esim. Year One myi pitkään samaa kahvaa molempiin malleihin mutta oikeestihan nuo on AIVAN erilaiset.
15.3.2008: No niin, lukkomekanismit kahvoineen asennettu ja kaikki jopa toimii. Seuraavaksi lasit.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment