On oltu tallissa, vaikka päivitykset puuttuukin!
Tekniikkapaketin valmistelu asennusta varten on jatkunut. Päänvaivaa tuotti uus JN:n turbiini, jota en saanut menemään paikoilleen viimeisen "loksauksen" osalta. Tappelin sen kanssa parina päivänä, ja kokeilin vanhaakin limppua mutta eipä vaan uponnut. Kiikutin sitten lootan Manulle, joka soitteli seuraavana päivänä homman olevan nyt bueno. Manu oli joutunut purkamaan öljypumpun pois ja vika oli sen hapettunminen niin tiukkaan kiinni ettei tiukka välys mahdollistanut turbaanoksen sujahtamista paikoilleen.
Oma numbers bumbers matching -laturi on työnalla niin päältä kuin sisältäkin. Hiilien ja laakerien lisäksi piti uusia konkka, jonka löysin sattumalta NOS -pakettina Ebaysta. Maksoi kaikki 5 taalaa eli kerrankin tuuria koska Suomen vauhtiputkista noita ei löytynyt. Laturi on hoidossa Laivajärvessä Timolla, joka ymmrätää sähköistä muutakin kuin että se on sinistä.
Rova-Sinkkiin laitoin taas paketin "kymmenettä" viimeistä kertaa eli kaikki koneen kiinnitykseen kuuluvat hilut tuli vielä puhallettua kerholla ja sitä myötä tietty uus pintakäsittely tuli tarpeen.
Päätin kasvihuoneilmiöstä huolimatta käyttää orkkis 22" syyläriä, jonka käytin Oulussa kennotettavava. Tuli jees näköinen orkkispaketti ja kaupan päälle yks rivi lisää verrattuna vanhaan kennotukseen. Tilasin myös uuden tunnelin ja sille asennusrautapaketin eli sekin puoli pitäis olla kunnossa. Orkkiskorkki oli hukkunut/hajonnut joskus maailman turuilla, mutta nyt on tarjous vetämässä Ebayssa NOS -korkista, jossa pitäis olla oikeet numerot kaikille niitä kyttääville Mopar -Jumalille.
Tuli myös hiposteltua sen verran, että tilasin high dollar akunkin eli autenttisen kopion Moparin orkkis akusta.
Mikalla oli sopivasti kontti lähdössä Calivieteristä, niin sain patterin sinne. Ja samaan syssyyn lähti vielä AAR Cudan konepeittokin, joka pitäis saada jossain välissä sovitettua ja vietyä maalarille.
Mitähän muuta? Pohjaan tuli kiinnitettyä valmiiksi pakoputkille riipuketta ja tingeltangelia ja sisälle konttoriinkin jotain pientä hilua, kuten uudet ikkunoiden veivit vanhojen hapettuneiden tilalle.
Kovasti olis vielä hommoo, jos meinaan coupe-Valtterin kevään näyttelyihin saada. En ota kuitenkaan siitä mitään maailman murheita eli ehtii jos ehtii ja sillä sipuli.
Jatkuu viikonloppuna....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment